Cum se obtine o certificare ISO 9001?

Home / Cum se obtine o certificare ISO 9001?

O certificare ISO 9001 este cea care inseamna de fapt evaluarea conformitatii cu cerintele unui sistem de management al calitatii eficient din toate punctele de vedere. Dintre toate tipurile de certificari, o certificare ISO 9001 este cea mai des intalnita pentru un management al calitatii eficient, oferind clientilor si partenerilor beneficii multiple. In conditiile in care o organizatie va finaliza cu cu succes acest proces de certificare ISO 9001, atunci inseamna ca paote respecta toate cerintele in ceea ce priveste calitatea. In acest sens, putem aminti si despre gestionarea calitatii operationale pentru procesele interne de lucru, iar principalul scop este acela de a satisface cerintele venite din partea clientilor.

Referitor la pretul pentru serviciile de acest tip, putem spune ca acesta este influentat de anumiti factori printre care putem aminti:

  • Dimensiunea organizatiei ce solicita aceasta certificare, tinand cont de numarul de locatii, certificate sau angajati;
  • Domeniile de activitate pentru care se cere o certificare ISO 9001;
  • Termenul in care se va dori obtinerea unei certificari de acest tip;
  • Motivul pentru care o companie opteaza pentru o certificare ISO 9001.

In ceea ce privesc pasii ce vor trebui urmati pentru aplicarea unui sistem de acest tip putem spune ca sunt urmatorii:

  • Cererea pentru oferta de certificare ISO 9001;
  • Cererea pentru aplicarea sistemului;
  • Contractele de certificare;
  • Auditul de certificare;
  • Emiterea certificatului;
  • Auditul de supraveghere.

sl2In ceea ce priveste termenul pentru obtinerea unei certificari de acest tip, putem adauga ca variaza in functie de certificat si de acreditarea detinuta de un organism de certificare. Termenul de valabilitate pentru un certificat de calitate reprezinta o clauza ce se va inscrie in certificat. Totodata, valabilitatea certificatului de calitate se va mentine numai in cazul in care se vor efectua audituri de supraveghere, la o anumita perioada de timp.

Implementarea unui sistem de calitate, poate avea beneficii majore pentru orice societate, iar o certificare ISO 9001 este cea prin care se va asigura clienti de posibilitatea prin care poate primi servicii si produse de o calitate superioara. Totodata, o certificare ISO 9001 poate permite oricarei societati o crestere foarte mare in ceea ce priveste capitalul de imagine, iar posibilitatea de a participa la vanzarea de produse si servicii pe piete noi de desfacere va fi una viabila. In aceste conditii, veti avea posibilitatea de a profita de beneficii foarte mari in raport cu pretul pe care va trebui sa il achitati pentru serviciile de implementare a unui sistem de calitate de acest tip.

Aceste certificari ISO, sunt cel ece pot creste foarte mult eficienta operationala sau gradul de satisfactie a consumatorilor, ce vor beneficia de pe urma implementarii acestui sistem de calitate. Totodata, acest sistem de management, prespune realizarea in mod constant a unor audituri interne, la anumite intervale de timp. In aceste conditii se va verifica daca sistemul este unul functional iar daca certificarea ISO este in continuarea de actualitate. De asemenea, aceste auditori interne sunt cele ce pot semnala si cele mai mici erori aparute in timpul procesului de productie sau de prestari a unor servicii. Astfel, aceste mici erori, nu vor mai avea posibilitatea de a se transforma in probleme importante.

Este indicat sa luati in calcul posibilitatea de a obtine o certificare ISO 9001 in situatiile in care veti dori sa va asigurati clientii de faptul ca vor beneficia mereu de calitate. In plus, veti avea foarte mult de castigat si din punct de vedere al imaginii companiei, atat pe plan national cat si international. Pentru a obtine informatii si detalii suplimentare despre obtinerea unui certificat de calitate de acest tip, puteti accesa aceasta pagina.

Leave a Comment