Home

Home /

Nu reusesti sa ai succes? Ai nevoie de certificare iso

Ai o afacere si esti intr-un impas? Ai impresia ca nu mai ai nimic de facut ca sa o imbunanatesti si ca sa ajungi din nou pe culmile succesului?  Te gandesti ca deja ai incercat orice puteai sa incerci si tot nu ai avut succesul visat? Te gandesti in secret cum sa scapi de concurenta ca sa ramai singur pe piata?

Sa-ti spun un secret: intotdeauna va fi cineva care va fi in concurenta directa cu tine, pentru ca acesta este scopul pietei economice capitaliste. Alt secret este ca mereu va fi ceva ce merita a fi imbunatatit, fie la procesul prin care faci un produs, fie prin care livrezi un serviciu. Societatea este in continua miscare si gaseste permanent noi metode de a face lucrurile mai repede, mai bine, mai interesant decat ceilalti.

Stiu cum te simti, este dificil sa mai ai imaginatie cand vezi ca munca te de o viata se duce pe apa sambetei. Dar veste a buna este ca nici macar nu ai nevoie de imaginatie, ci de motivatie. Motivatia sa iti imbunatatesti aspecte din afacerea ta in asa fel incat sa iti recapeti increderea in tine, in afacerea ta, dar si sa recastigi increderea clientilor si a asociatilor. Ca sa ai un suport, o dovada prin care sa atesti faptul ca intr-adevar ai imbunatatit ceva la firma ta, ai nevoie de certificare iso. Orice tip de certificare iso se potriveste cu activitatea companiei tale. O certificare iso va arata lumii ca ti-ai revenit, ca te-ai pus pe picioare si ca esti gata de lucru, gata sa iti depasesti concurenta si sa le castigi clientii.

Exista mai multe tipuri de certificare iso, dar tie nu iti trebuie toate. Iti trebuie cel putin una. In functie de domeniul afacerii tale, vei avea nevoie de o certificare a managementului corect functional, ori un certificat cum ca afacerea ta este prietenoasa cu mediul inconjurator. Ori, s-ar putea sa ai nevoie de un certificat care atesta ca angajatii tai si activitatea lor nu prezinta riscuri de securitate sau sanatate, ori un certificat cum ca informatiile cu care lucrezi nu pot fi pierdute ori copiate.

Avantajele unui certificat de calitate si conformitate

Piata concurentiala din Romania este destul de acerba, insa la drept vorbind, nu se compara cu tarile deja supra-dezvoltate, unde concurenta a a ajuns sa fie o lupta pe viata si pe moarte. Asa cum spuneam, si in tara noastra, din ce in ce mai multe companii au ajuns la concluzia ca este nevoie de ceva in plus pentru a pluti deasupra concurentei, pentru a ajunge la succes si a trece de etapa de „supravietuire” la etapa de „succes adevarat”.  

logonouPentru ca acest lucru sa fie posibil managerii si-au dat seama ca trebuie sa se diferentieze de concurenta, mai ales de cea directa prin calitatea serviciilor sau produselor pe care le livreaza. Dar, cum se poate se afirmi despre tine ca produsele sunt mai bune decat ale concurentei, iar clientii sa te creada pe cuvant? Evident, asa ceva este posibil foarte rar spre niciodata. Sa aca ce ne ramane de facut?

Trebuie sa ii convingem pe altii sa spuna despre produsele sau serviciile noastre ca sunt mai bune decat ale concurentei noastre directe. Dar cum faci asta, in asa fel incat sa fie legitim, credibil si, mai  ales corect? (spun corect pentru ca noua, ca popor, ni s-a dus vorba ca nu am fi foarte mari fani ai corectitudinii).  Este destul de simplu, de fapt, dar lipsa informarii in tara noastra duce la ignoranta si afaceri facute dupa ureche. Este nevoie de un certificate de calitate si conformitate. Acest certificat de calitate si conformitate se obtine in urma unei aplicatii la firmele care elibereaza acest tip de certificat. Dupa o analiza atenta asupra produselor sau serviciilor livrate de tine, tinand seama de criterii de calitate ale domeniului in care activezi, vei obtine un certificat de calitate si conformitate. Acesta va transmite clientilor si partenerilor tai ca esti de incredere si ca iti faci bine treaba. Acesta este unul dintre ingredientele principale ale succesului.

Tot mai multe companii vor certificare iso 14001

Companiile care s-au nascut cu vise mari sunt capabila sa inteleaga faptul ca mai intai trebuie sa investeasca in ele, in angajatii si pregatirea lor, precum si in imaginea lor, inainte ca banii sa le intre in cont. Tocmai de aceea tot mai multe companii solicita certificari iso 9001, certificari care atesta ca managementul firmei functioneaza corect, dupa parametri domeniului lor de activitate.

Vazand ca efectul acestor certificari este unul cat se poate de pozitiv si imediat, cele mai multe companii nu au stat degeaba si au aplicat deja pentru certificarile de grad ridicat, in functie de domeniul de activitate. Astfel, companiile porducatoare au inceput sa aplice pentru obtinerea de certificare iso 14001. Aceasta certificare iso 14001 atesta faptul ca fabrica produce produse intr-un mediu ecologic, prietenos cu mama natur in asa fel incat aceste companii si-au creat acum o imagine „eco-friendly”care nu doar ca intareste imaginea buna pe care o au, dar ii aduce clienti in plus, clienti care doresc sa aiba un efect cat mai pozitiv asupra naturii.

Pe langa aceasta certificare iso 14001, mai exista o certificare 18001, pentru aceleasi companii producatorae si nu numai, care atesta ca angajatii sau lucreaza in conditii de deplina siguranta, iar locul de munca nu are un efect negativ asupra sanatatii sale, ori cel putin exista precautii care se iau inainte de inceperea cursului muncii.

Companiile care lucreaza cu date importante, ori cu capitaluri importante pot obtine o certificare 27002. Aceasta certificre se refera sa asigurarea sigurantei si securitatii informatiilor, in asa fel inca sa nu existe riscul pierderii sau copierii lor.

In ansamblu, toate aceste certificari aduc beneficii majore companiilor care le detin. Marele avantaj al acestor certificari este ca desi sunt servicii obtinute contracost, ele nu se obtina daca exista nereguli in activitatea companiei solicitante.

Un certificat de calitate si conformitate inseamna succes

Ce firma sau companie nu isi doreste mai multi clienti? Toate isi doresc, nu-I asa? Si atunci de ce nu au toate mai multi clienti?

Pentru ca nu toate au acest certificat de calitate si conformitate. Toate companiile fac brainstorming in fiecare dimineata in speranta ca vor gasi solutii bune pentru a atrage mai multi clienti. Multe dintre ele pun in aplicare srategii care mai de care mai complexe si mai complicate uitand ca un client are, de fapt, nevoie de garantia calitatii. Ceea  ce mai toate companiile utia este ca toata lumea are dreputl sa selecteze ce isi doreste dintr-o gama larga de alegeri. Nicio nisa nu este atat de restransa incat sa fiti doar dumneavoastra singurii care pot sa furnizeze anumite servicii.

Asa cum managerii dedica foarte mult timp angajarii unui nou angajat si verifica educatia pe care a avut-o, calificarilepe care le are si, bineinteles, experienta, tot managerii sunt cei care uita ca acelasi process il urmeaza si clientii cu firmele lor. Clientii urmaresc sa gaseasca credibilitate si incredere prin tot felul de metode, inclusiv printr-un certificat de calitate si conformitate. Desi aceste certificate sunt acordate pe baza unor standarde stabilite la nivel mondial, nu toate companiile sunt dispuse sa se supuna unui proces de verificare pentru a obtine aceste certificate.

Este dovedit faptul ca pe langa recomandarile care vin din partea clientilor, certificatele aduc cei mai multi clienti pentru o firma. Dar totusi, pe piata romaneasca, inca sunt destul firme reticente care nu inteleg acest concept. Totusi, cele care au obtinut un certificat de calitate si conformitate sunt cele care vor ajunge la succes mai repede decat celelalte companii care pun in practica strategii de marketing sau alte metode de promovare. Desi aceste certificari ar trebui sa fie nelipsite din toate companiile romanesti, romanii inca nu sunt dispusi sa plateasca pentru a fi controlati din punct de vedere managerial.

De ce au companiile nevoie de certificare iso?

Oricine poate spune despre sine ca este un profesionist in domeniul in care activeaza. Dar pe cati dintre ei in credem pe cuvant? La fel cum oamenii au nevoie de diplome de absolvire sau de calificare in anumite domenii,la fel si companiile au nevoie de certificarile iso.

sl2Acest tip de certificare iso nu doar ca atesta ca o anumita firma sau companie mare functioneaza dupa standarde acceptate la nivel mondial, dar arat si faptul ca sunt de incredere. Evident, acest lucru duce la mai multi clienti si, deci, la mai multi bani.

Tocmai de aceea s-au infiintat in utimul timp la noi in tara mai multe firme de certificare care controleaza, la cerere modul in care opereaza o anumita firma si care are dreput ca la finalul procesului sa certifice sau nu compania respectiva. Pentru a obtine o astfel de certificare compania doritoare contactreaza o firma de certificare iso. Compania de certificare ia contact cu firma care a facut cererea si incepe sa controleze sistemul de management si de lucru al firmei respective. Avand in vedere ca exista mai multe tipuri de certificari recunoscute la nivel international, o companie poate sa se certifice pe o anumita ramura sau pe toate care sunt disponibile in tara noastra.

Pe perioada in care compania este controlata, aceasta trebuie sa dea detalii despre modul de lucru, moduel de administrare dar, mai ales, modul in care sunt tratati clientii. Orientarea catre client este foarte importanta atunci cand vine vorba de botinerea de certificare iso, pentru ca de aici, compania certificate poate obtine si mai multi clienti, de altfel, acesta este principalul motiv pentru care cele mai multe firme sunt certificate – pentru a castiga increderea clientilor vechi si noi. La sfarsitul perioadei de control, daca firma indeplineste criteriile mondiale de fucntionare, va primi si certificatul iso, cu care va putea sa ateste ca este pe deplin legitima.

Ce este o certificare iso 9001

Inca de cand s-a inventat capitalismul, companiile si corporatiile au tinut sa se intreaca in merite, recunoasteri ori premii de orice fel, recunoasteri care le-ar fi adus si mai multi clienti. Adevarul este ca ce firma nu si-ar dori sa aiba mai multi clienti. Dar drumul capitalismului nu a fost atat de bine stabilit. Antreprenorii auto tot cautat moduri prin care sa defineasca standardele la care aspirau, insa acest lucru nu s-a intamplat mai repede de 1987. Da, atat de tarziu. Abia atunci companiile de management din strainatate au reusit sa conceapa un barem cu standarde de functionare pe baza carora aveau sa ateste daca o firma lucreaza sau nu conform cu aceste standarde. A durat cativa ani pana cand tot mai multe state au adoptat acest barem si l-au implemenatt pe teritoriul lor, dar in prezent nu mai putin de 170 de state de peste tot din lume functioneaza pe baza acestor bareme.

Este adevara, din 1987 si pana acum aceste bareme s-au imbunatatit de patru ori, in prezent forma de certificare iso 9001 fiind cea mai raspandita si cea mai solicitata.

Aceasta certificare iso 9001 verifica modul de functionare al unei companii. Are standarde privitoare la respectarea fisei postului, la detalierea acesteia si evident punerea ei in practica de catre angajat. Mai mult decat atat, orientarea catre client este si ea importanta pentru ca doar asa o companie poate ajunge sa aiba si mai multi clienti, acesta fiind sic el mai important motiv pentru care firmele solicita acest tip de certificare iso 9001. Sistemul de administrare este si el important, si trebuie sa respecte anumite standarde in functie de ramura economica in care activeaza o anumita companie.

La urma urmei, acest tip de certificare este un exemplu clar ce demonstreaza ca cele mai bune companii sunt o combinatie potrivita intre angajati buni, manageri eficienti si clienti multumiti.

Procesul de certificare ISO 14001

Procesul de certificare ISO 14001 reprezinta evaluarea unei organizatii pentru a se obtine informatii despre conformitatea cu cerintele sistemului de management de mediu. Despre o certificare ISO 14001 putem adauga ca este una dintre cele mai solicitate atunci cand vine vorba de certificatele de calitate si de conformitate. In situatia in care o companie va obtine o certificare ISO 14001 atunci inseamna ca aceasta poate respecta cerintele unui standart de calitate si poate asigura controlul asupra unor activitati ce pot avea impact asupra mediului.

Exista anumite etape ce vor trebui urmarire si parcurse in cadrul procesului de certificare ISO 14001, iar printre acestea putem aminti:

  • Stabilirea, implementarea, mentinerea si analiza unei politici in ceea ce priveste mediul inconjurator;
  • Planificarea unui sistem eficient pentru protectia mediului;
  • Analizarea, identificarea si actualizarea cerintelor referitoare la mediu;
  • Accesul si comunicarea documentatiei legale si de reglementare in domeniu;
  • Crearea unor obiective la fiecare nivel din cadrul unei organizatii pentru protejarea mediului;
  • Crearea unei programe de management de mediu cu obiective, angajamente, indicatori de performanta, actiuni specifice, termeni si resurse;
  • Realizarea unei echipe responsabile pentru protectia mediului;
  • Prezenta documentatiei sistemului de management si controlul eficient a acestuia;
  • Pregatirea procesului de interventie in caz de urgenta;
  • Monitorizarea si masurarea parametrilor si indicatorilor de performanta;
  • Verificarea echipamentelor si a elementelor neconforme.

Referitor la documentatia verificata de catre auditorii din cadrul certificarii ISO 14001 putem spune ca va trebui sa cuprinda urmatoarele elemente: manualul de mediu, procedurile de sistem, procedurile operationale si inregistrarile. Despre procedurile de sistem, putem adauga ca se refera la procedurile obligatorii specifice unui sistem de management eficient in acest domeniu. Procedurile operationale sunt cele ce reflecta activitatea operationala a organizatiei in conformitate cu cerintele ISO.  Inregistrarile sunt acele formulare completate atunci cand va interveni o schimbare in cadrul organizatiei. Prin aceste inregistrari se va mentine sistemul de management functional.

La finalizarea auditului pentru o certificare ISO 14001 se va crea un raport de audit. In cadrul acestui raport de audit se vor regasi dovezi despre conformitatea cu cerintele sistemului de management, neconformitatile si clasificarea acestora si recomandari din partea auditorilor.

In situatiile in care o organizatie va trece cu succes penste auditul de certificare ISO 14001, atunci Organismul de Certificare va emite certificatul ISO. In acest moment, orice companie ce a trecut etapele de mai sus, va fi certificata ISO 14001, iar acest lucru inseamna ca acea organizatie va avea posibilitatea de a dovedi faptul ca indeplineste toate conditiile pentru functionarea optima. Aceste certificari pot ajuta foarte mult si pentru atingerea obiectivelor afacerii.

Pentru a obtine si dumneavastra o certificare ISO 14001 pentru afacerea pe care o reprezentati este indicat sa luati legatura cu o companie ce poate oferi servicii in acest domeniu. Trebuie sa faceti acest lucru dupa ce va veti informa, tinand cont si de necesitatile si dorintele pe care le aveti legat de acest domeniu. Pentru a gasi o companie ce poate oferi mereu servicii de calitate, puteti accesa acest link, si veti gasi aici tot ceea ce va intereseaza, referitor la certificarile ISO.

Cum se obtine o certificare ISO 9001?

O certificare ISO 9001 este cea care inseamna de fapt evaluarea conformitatii cu cerintele unui sistem de management al calitatii eficient din toate punctele de vedere. Dintre toate tipurile de certificari, o certificare ISO 9001 este cea mai des intalnita pentru un management al calitatii eficient, oferind clientilor si partenerilor beneficii multiple. In conditiile in care o organizatie va finaliza cu cu succes acest proces de certificare ISO 9001, atunci inseamna ca paote respecta toate cerintele in ceea ce priveste calitatea. In acest sens, putem aminti si despre gestionarea calitatii operationale pentru procesele interne de lucru, iar principalul scop este acela de a satisface cerintele venite din partea clientilor.

Referitor la pretul pentru serviciile de acest tip, putem spune ca acesta este influentat de anumiti factori printre care putem aminti:

  • Dimensiunea organizatiei ce solicita aceasta certificare, tinand cont de numarul de locatii, certificate sau angajati;
  • Domeniile de activitate pentru care se cere o certificare ISO 9001;
  • Termenul in care se va dori obtinerea unei certificari de acest tip;
  • Motivul pentru care o companie opteaza pentru o certificare ISO 9001.

In ceea ce privesc pasii ce vor trebui urmati pentru aplicarea unui sistem de acest tip putem spune ca sunt urmatorii:

  • Cererea pentru oferta de certificare ISO 9001;
  • Cererea pentru aplicarea sistemului;
  • Contractele de certificare;
  • Auditul de certificare;
  • Emiterea certificatului;
  • Auditul de supraveghere.

sl2In ceea ce priveste termenul pentru obtinerea unei certificari de acest tip, putem adauga ca variaza in functie de certificat si de acreditarea detinuta de un organism de certificare. Termenul de valabilitate pentru un certificat de calitate reprezinta o clauza ce se va inscrie in certificat. Totodata, valabilitatea certificatului de calitate se va mentine numai in cazul in care se vor efectua audituri de supraveghere, la o anumita perioada de timp.

Implementarea unui sistem de calitate, poate avea beneficii majore pentru orice societate, iar o certificare ISO 9001 este cea prin care se va asigura clienti de posibilitatea prin care poate primi servicii si produse de o calitate superioara. Totodata, o certificare ISO 9001 poate permite oricarei societati o crestere foarte mare in ceea ce priveste capitalul de imagine, iar posibilitatea de a participa la vanzarea de produse si servicii pe piete noi de desfacere va fi una viabila. In aceste conditii, veti avea posibilitatea de a profita de beneficii foarte mari in raport cu pretul pe care va trebui sa il achitati pentru serviciile de implementare a unui sistem de calitate de acest tip.

Aceste certificari ISO, sunt cel ece pot creste foarte mult eficienta operationala sau gradul de satisfactie a consumatorilor, ce vor beneficia de pe urma implementarii acestui sistem de calitate. Totodata, acest sistem de management, prespune realizarea in mod constant a unor audituri interne, la anumite intervale de timp. In aceste conditii se va verifica daca sistemul este unul functional iar daca certificarea ISO este in continuarea de actualitate. De asemenea, aceste auditori interne sunt cele ce pot semnala si cele mai mici erori aparute in timpul procesului de productie sau de prestari a unor servicii. Astfel, aceste mici erori, nu vor mai avea posibilitatea de a se transforma in probleme importante.

Este indicat sa luati in calcul posibilitatea de a obtine o certificare ISO 9001 in situatiile in care veti dori sa va asigurati clientii de faptul ca vor beneficia mereu de calitate. In plus, veti avea foarte mult de castigat si din punct de vedere al imaginii companiei, atat pe plan national cat si international. Pentru a obtine informatii si detalii suplimentare despre obtinerea unui certificat de calitate de acest tip, puteti accesa aceasta pagina.

Certificari ISO – proces, etape si avantaje

Procesul pentru aceste certificari ISO este cel ce consta in aplicarea mai multor etape in ceea ce priveste auditarea. Aceasta auditare se va face de catre un Organism de Certificare ISO independent si are scopul de a evalua o unitate comerciala in conformitate cu cerintele de calitate a standardului ISO si a sistemelor de management. O echipa de auditori ISO va verifica in cadrul acesui audit pentru certificarea ISO, daca un standard de management sau sistem de managament a fost implementat corect si este functional pentru a oferi mereu produse sau servicii de calitate. Acest lucru se va intampla numai in cazul in care sunt urmarite si aplicate cerintele standardului si cerintele legale sau de organizare a propriei activitati.

Totodata, fiecare sistem de management este supus unui proces de certificare ISO ce cuprinte o serie de reguni de buna practica, specifice domeniului in care urmeaza sa fie aplicate. In aceste conditii, dupa aplicarea sistemelor de acest tip, orice companie va avea posibilitatea de a oferi produse sau servicii superioare din punct de vedere al calitatii, indiferent de domeniul in care activeaza. In aceste conditii, aceste certificari pentru sistemele de calitate sunt solicitate in diferite situatii sau domenii de activitate. Aceste solicitari pot tine de legislatie, sau de diferite parti contractuale, clienti sau furnizori, autoritati, etc. Astfel, este indicat ca orice companie sa ia in calcul posibilitatea de a opta pentru certificarile ISO, deoarece aceste pot oferi posibilitatea de a evolua foarte mult din punct de vedere al calitatii.

De cele mai multe ori, companiile opteaza pentru procesul de implementate a unui sistem ISO, atunci cand o unitate sau un partener de afaceri cere dovada conformitatii cu standardele de calitate internationale. In aceste conditii, orice companie va avea posibilitatea de a dovedi faptul ca desfasurarea activitatii prin care propune clientilor produse sau servicii este facuta in conditii de calitate. Daca o companie va avea posibilitatea de a prezenta documentele din care reiese faptul ca sistemele de management respecta standardul ISO, atunci serviciile si produsele acesteia vor fi cu siguranta cel dorite. In acest sens, putem adauga faptul ca pretul pentru aceste servicii de aplicare a standardului ISO poate fi unul destul de mic in raport cu beneficiile obtinute.

Referitor la etapele de aplicare si de auditare ISO, putem spune ca au in compomenta auditarea de certificare ISO, audit de supraveghere ISO si audit de certificare ISO. Aceste etape se desfasoara de cele mai multe ori pe parcursul a trei ani, avand anumite scopuri precise. In acest sens, putem adauga ca auditul de certificare ISO este cel ce se va efectua la inceput, dupa ce va fi emis un certificat ISO. Apoi, auditul de supraveghere ISO, este cel ce se va efectua la o anumita perioada de timp dupa ce se va emite certificatul ISO. Aceasta perioada poate fi de 6 luni, 1 an sau 2 ani, prin care se poate atesta continuitatea valabilitatii certificatului ISO. Dupa aceasta etapa va fi pus in practica auditul de recertificare ISO ce se va efectua dupa finalizarea unui ciclul pentru certificare ISO si va avea loc la data expirarii certificatului anterior. Acest audit de recertificare ISO, are rolul de a emite un alt certificat ISO.

Despre etapa initiala de certificare ISO, auditul de certificare se va finaliza cu o dovada scrisa ce va consta in obtinerea unui certificat ISO, emis de un organism de certificare independent. Acest certificat este cel ce va atesta faptul ca un produs sau serviciu poate indeplini toate standardele de calitate impuse de sistemul ISO. Multe societati sau organizatii iau decizia de a opta pentru certificarea unuia sau a mai multor standarde sau siteme de management in acelasi timp, deoarece in aceste conditii se poate economisi timp, bani si resurse.

Totodata, ca urmare a aplicarii acestor etape de certificari ISO, veti avea posibilitatea de a primi unele avantaje foarte importante, indiferent de domeniul de activitate. Printre aceste avantaje putem aminti:

  • Indeplinirea conditiilor prin care veti avea posibilitatea de a participa la licitatii publice;
  • Veti obtine autorizatii ANRE;
  • Veti indeplini mereu cerintele legate de un domeniu reglementat;
  • Posibilitatea de a incheia contracte cu clienti importanti din intreaga lume;
  • Semnarea unor contracte cu furnizori importanti;
  • Imaginea va fi foarte mult imbunatatita;
  • Veti indeplini toate cerintele pentru activitatea de import si export;
  • Veti obtine accesul pe piata europeana;
  • Organizarea interna va fi una mult mai eficienta ce permite o calitate superioara pentru produsele si serviciile oferite.

Acestea sunt beneficiile si avantajele de care veti avea parte atunci cand veti lua legatura cu o companie ce poate oferi servicii in acest domeniu. Trebuie sa optati mereu pentru colaborarea cu o companie cu experienta in acest domeniu, pe care o puteti gasi pe acest site.