Certificare ISO 9001 – Managementul Calitatii

Home / Certificare ISO 9001 – Managementul Calitatii

Fiecare companie are la un moment dat nevoie de o imbunatatire menita sa atraga cat mai multi clienti. Clienti care devin fideli si care transmit mai departe familiei, rudelor, prietenilor sau chiar cunostintelor impresiile in ceea ce priveste un anumit produs sau serviciu.

Si cum lucrurilor bune le ia ceva timp sa devina realitate, asa este si obtinerea acestui document ISO (Organizatia de Standardizare Internationala). In sine, testează capacitatea angajatilor companiei pe care o conduceti, fiind  si o varianta numai buna atunci cand vine vorba de competitie.

Probabil va intrebati ce standard v-ar fi mai folositor. Dupa parerile specialistilor, cel care este orientat catre cumparator si catre calitatea muncii prestate este standardul 9001, Managementul Calitatii. Acesta este ca o baza sau ca un fundament pentru toate celelalte standarde, deci este cel mai bun punct de plecare.

Care sunt avantajele oferite de acest standard international?

In primul rand, firma dumneavoastra o sa se deosebeasca considerabil de concurenta necalificata. De exemplu, daca o firma care prezinta servicii asemanatoare cu cea a dumneavoastra nu reuseste sa obtina aceasta calificare, iar dumneavoastra puteti face aceasta schimbare, oamenii vor fi mult mai orientati catre firma calificata. Catre firma care a fost recunoscuta international apta si capabila sa ofere servicii de calitate si adaptate nevoilor clientilor.

In al doilea rand, extinderea este garantata. Si nu doar in orasul in care aveti compania plasata. Sau tara. Ci international. Atat timp cat se demonstreaza ca munca depusa are cel putin acelasi nivel de interes implicat si rezultatele vor fi multumitoare. Chiar daca un astfel de certificat este elaborat o data la trei ani, in fiecare an se organizeaza diferite audituri in functie de specialitatea aleasa prin care se verifica gradul de interes, implicarea, directia in care evolueaza, dezvoltarea. Asadar este nevoie de efort depus continuu si cu seriozitate. Altfel exista riscul ca acest document sa fie retras.

Pe langa eficienta, eficacitate si clienti satisfacuti, s-a realizat si un studiu in literatura de specialitate in care este notat exact procentajul beneficiilor aduse companiilor.

Reclamatiile clientilor au fost reduse cu 30%, ceea ce ne aminteste ca un client multumit este un client care revine.

Cu totii intampinam probleme cand vine vorba de livrarea unui produs. Ba cei din firma respectiva nu sunt seriosi, ba nu stiu sa isi gestioneze timpul, lucru ce nu tine de profesionalismul de care am vrea sa avem parte. Insa dupa obtinerea certificatului, in multe firme s-a observat si o imbunatatire a timpului de livrare cu 20%.

Defectele din productie sunt si ele o problema cu care ne confruntam, dar nici remedierea lor nu a intarziat (0,5% – 3%) și cu atat mai putin timpul de productie (40%).

In urma obtinerii certificatului ISO 9001, mai multe organizatii au participat la un studiu de caz, unde procentajul avantajelor a crescut semnificativ: 86% dintre respondenti si-au dezvoltat abilitatile de management, 73% dintre acestia ofera servicii mai calitative pentru clienti, pierderile din productie s-au redus la 53% dintre respondenti, iar costurile au scazut la 40% dintre acestia.

Prin urmare, standardul 9001 recunoscut international este o realizare uriasa care va va plasa compania la un nivel inalt, superior intregii piete si competitia va fi vizibila.

Leave a Comment

Translate »